همه چیز درباره خبر مهاجرت محسن یگانه!
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۹۸۴۳
رویداد۲۴ آرش حسینی مدیر رسانهای محسن یگانه شنبه شب ۱۲ بهمن ماه در گفتگو با برنامه «پشت صحنه» رادیو تهران با اشاره به برخی حاشیههایی که پیرامون سفر اخیر این خواننده به خارج از کشور پیش آمده، گفت: اگر معنی مهاجرت این باشد که برای همیشه محسن یگانه خارج از کشور بماند و دیگر به ایران برنگردد، قطعاً این طور نیست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حسینی درباره شایعات مربوط به ضرر ۱۵ میلیاردی این خواننده توضیح داد: قبلا یک بار این مبلغ را چهار میلیارد تومان اعلام کردند، حالا این مبلغ روی ۱۵ میلیارد تومان است و من نمیدانم بعد از این محسن یگانه قرار است چه خانهای و با چه قیمتی خریداری کند؟ اصلاً چنین مبالغی نبوده است. حالا اگر محسن یگانه ملکی خریده و اگر اتفاقاتی در زندگی شخصیاش افتاده که میتواند در زندگی شخصی هر کس پیش بیاید، فکر میکنم صحبت درباره آن حرفهای نیست.
وی افزود: میگویند ۱۵ میلیارد تومان از محسن یگانه کلاهبرداری شده، محسن یگانه ناراحت شده، کنسرتهایش در ایران را کنسل کرده و به کانادا رفته است. چون سرمایهاش را از دست داده است. کسی که ۱۵ میلیارد تومان کل سرمایهاش را از دست میدهد، با این نرخ دلار، آیا به کانادا مهاجرت میکند و کنسرتهایش را به منبع درآمدش در کنسرتها را تعطیل میکند؟
مدیر رسانهای محسن یگانه در گفتگو با مصطفی امامی اظهار کرد: میگویند یگانه برمیگردد که کنسرت برگزار کند، اما او این روحیه را ندارد و حرفهاش را کاسبی نمیبیند. کما اینکه حدود یک ماه پیش محسن یگانه برای تور خارج از کشورش پیشنهاد نیم میلیون دلاری داشته و آن را رد کرده است. محسن یگانه ای که ویدیواش الان پربازدید ترین ویدیوی ایرانی در اینترنت است، قطعاً آن طرف خواهان زیاد دارد. او نیاز ندارد که به اینجا صرفاً برای برگزاری کنسرت برگردد، پول جمع کند و آنطرف برود. رابطه محسن یگانه با هوادارانش عاطفی است و بسیاری میدانند که او نمیتواند این دلتنگی را زیاد تحمل کند.
بیشتر بخوانید: خواننده نسل جوان ایران در دام یک نقشه پلید گرفتار شد
آرش حسینی در بخش دیگری از این گفتگوی رادیویی بیان کرد: در کنسرتهای آخر، یگانه در هر سانس ۳۵ قطعه اجرا میکرد که میشد شبی ۷۰ قطعه. وقتی از او درباره تعداد زیاد قطعات اجرا پرسیدند، یگانه پاسخ میداد که ما از کنسرت درآمد به دست میآوریم و آن کسی که به سالن کنسرت میآید، درآمدش را میگذارد تا قطعات من را بشنود و من برای هر هزار تومانی که او پس انداز کرده است تا به کنسرت من بیاید، برنامه دارم.
«پشت صحنه» برنامهای است که یک هفته درمیان به صورت زنده به تهیهکنندگی امیرحسین ثقفی، با اجرای مصطفی امامی و مجید یحیایی روی آنتن رادیو تهران میرود. علاقمندان میتوانند این برنامه را، این هفته هر شب ساعت ۲۱ روی موج افام ردیف ۹۴ مگاهرتز به مدت یک ساعت بشنوند. این برنامه این روزها ویژه جشنواره فیلم فجر تهیه میشود.
منبع: افکار نیوز لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qni خبر های مرتبطمنبع: رویداد24
کلیدواژه: رویداد24 محسن یگانه مهاجرت محسن یگانه ۱۵ میلیارد تومان محسن یگانه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
قیمت بلیت کنسرتهای تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
به گزارش همشهری آنلاین، از ابتدای امسال، سقف قیمت بلیت کنسرتهای پایتخت به مرز ۹۰۰ هزار تومان رسید که این اتفاق، برخلاف آنچه انتظار میرفت، اگرچه در ابتدا، سکتهای موقت را در روند استقبال مخاطب رقم زد اما اکنون نگرانی خاصی از این بابت احساس نمیشود و فرآیند استقبال از اجراهای زنده، بهمانند قبل بازگشته است.
افزایش ۱۰۰ هزار تومانی سقف بلیت کنسرت، تا چه اندازه منطقی و درست است؟طبیعی بود که در ابتدای سال جدید، قیمت سالنها به عنوان بزرگترین هزینه برگزاری یک کنسرت، بهمانند سایر اقلام، با درصدی رشد همراه است. برای سال گذشته، قیمت گرانترین سالن پایتخت، برای ۳ روز پایانی هفته، ۴۲۰ میلیون تومان بوده است. این رقم با هزینههای دیگری چون صدا، الایدی، بیمه مخاطبان، پارکینگ، اتاق تشریفات، سالن پذیرایی و ... هزینهای حدود ۵۰۰ میلیون تومانی را روی دست تهیهکنندگان میگذاشت. حالا به این رقم بیفزائید دستمزد خواننده، گروه نوازنده، صدابردار و ... را که سبب میشد تا حتی اگر ۳۰ صندلی یک کنسرت خالی بماند، آن برنامه، صرفه اقتصادی چندانی برای تهیهکننده موسیقی نداشته باشد.
حالا و با شروع سال جدید، هزینه برخی سالنها، با رشد حدودا ۱۰درصدی مواجه شده است که این مهم سبب میشود تا تنها، هزینه اجاره سالن و متعلقات آن به چیزی درحدود ۵۵۰ میلیون تومان برسد که برای چنین وضعیتی، چارهای جز افزایش قیمت بلیت وجود ندارد. اکنون حتی بیم آن میرود که با شروع دور جدید کنسرتها از پایان ماه صفر (نیمههای شهریورماه) باز هم سالنداران، هزینه اجاره سالن را افزایش دهند.
طی خبری که به گوش خبرنگار ایرنا رسیده، درابتدا، تهیهکنندگان رقم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را بهعنوان سقف قیمت بلیت کنسرت برای سال جدید پیشنهاد میدهند اما این رقم به ۹۰۰ هزار تومان تعدیل یافت و درمقابل، کف قیمت بلیت که برای سال گذشته، رقم ۳۴۰ هزار تومان بود، به ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. بنابراین هماکنون کنسرتهای پایتخت، بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان به فروش میرسد.
چه کنیم که کنسرت از حالت یک کالای لوکس خارج شود؟کنسرت سالهاست که با این اعداد و ارقام، به یک کالای لوکس تبدیل شده که برخی اقشار جامعه، استطاعت بهرهمندی از آن را ندارند. استقبال بسیارخوب مخاطبان از کنسرتهای جشنواره فجر سال گذشته که قیمت بلیتهایش از ۹۵ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر بود، نشان داد که درصورت کاهش مبلغ بلیت، سایر اقشار نیز از این اتفاق، استقبال خواهند کرد بنابراین اگر قرار باشد در شرایط عادی نیز استقبال خوبی از کنسرتها صورت بگیرد، در وهله نخست باید هزینه سالنها پائین بیاید.
تهیهکنندگان رقم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را بهعنوان سقف قیمت بلیت کنسرت پیشنهاد میدهند اما این رقم به ۹۰۰ هزار تومان تعدیل یافت و کف قیمت بلیت نیز به ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد
در این مقوله، توجه به چند نکته بسیار ضروری است: این سالنها، طی سانسهای صبح خود، میزبان برنامههای مختلفی هستند که درآمدزایی بسیارخوبی از این محل کسب میکنند و بنابراین دلیلی ندارد که برای سانسهای شبانه که طبیعتا باید خالی باشند و برنامهای در شب برگزار نمیشود، چنین ارقامی را از کنسرتگذاران دریافت کنند.
ثانیا اگر هم بخواهیم به استانداردهای جهانی این حوزه توجه کنیم باید بگوئیم که اولا، هیچیک از این سالنها، اختصاصا برای برگزاری کنسرت ساخته نشدهاند و عموما سالنهای همایش هستند که بعضا پخش فیلم نیز میکنند بنابراین نباید هزینه سالنهای تخصصی کنسرت را دریافت کنند. همچنین این سالنها، هزینههایی چون پارکنیگ، بیمه انفرادی و ... را به کنسرتگذار تحمیل میکنند که سبب میشود تا هزینه نهایی کنسرت بالا برود.
حتی برخی از این سالنها، فاکتورهای عجیبی برای کنسرتگذارها میپیچند. مثلا بکاستیج در تمام جهان، به همراه سالن در اختیار گروه قرار میگیرد اما برخی سالنهای پایتخت، بابت این امکان و جدای از هزینه سالن برگزاری، هزینههای سنگینی دریافت میکنند که سبب میشود تا افزایش مبلغ بلیت به تنها راهکار کنسرتگذار برای صرفه اقتصادی تبدیل شود.
باید فرهنگ کنسرتگذاری را تغییر دهیمدر این شرایط، سالندار، تنها به دریافت هزینه سالن خود میاندیشد و برایش مهم نیست که قیمت تمامشده بلیت چقدر میشود. بنابراین نخستین گامی که باید در مسیر اصلاح قیمت بلیت برداشته شود، ترمیم هزینه سالن و واقعی کردن قیمت اجاره سالن است. وگرنه فعالان حوزه موسیقی که شامل گروه صدابرداری، نوازندگان، خواننده و ... میشود، با درک مصائب این حوزه، دستمزدهایی غیرواقعی طلب نمیکنند. سنگ بزرگ پیش پای کنسرتگذاران، هزینه سالن است که امیدواریم تا انتهای امسال، مشمول جراحی اقتصادی شود چرا که قطعا بهای بلیت برای سال آینده، میلیونی خواهد شد که برازنده برآیند فرهنگی کشور و سرانه نشاط اجتماعی آن نخواهد بود.
ضمن اینکه با احداث آسمانه هنر ایران، این مشکل تاحدودی مرتفع خواهد شد اما ضروری است تا زمان بهرهبرداری از این سازه ایرانی - اسلامی، نسبت به این جولان قیمت سالنهای کنسرت، یک واکنش درست صورت بگیرد تا هزینه این نرخگذاریهای سلیقهای، از جیب مردم پرداخت نشود.